Schadeafhandeling van A tot Z

Lauwers blauw Gratis vervangend vervoer
Lauwers blauw Schade melden
Lauwers oranje Schadeafhandeling van A tot Z
Lauwers blauw Verzekeringen
Lauwers blauw Praktijkvoorbeelden
Hieronder leggen we u duidelijk uit wat er komt kijken bij het melden en afhandelen van schade.

 intakeIntake

1. Melding aan de receptie
U vertelt ons wat er aan de hand is, waarna we uw persoonlijke gegevens en de gegevens van uw voertuig doornemen. Indien u het schadeformulier nog niet ingevuld heeft, dan doen we dit samen met u en melden we de schade bij uw verzekering. Zorg er daarom voor dat u de volgende gegevens bij u heeft:

  • Paspoort & rijbewijs

  • Groene kaart (hierop staat uw polisnummer van de verzekering vermeld)

  • Kentekenpapieren (deel 1A en 1B). Vanaf 2014 is dit de kentekencard.

  • Europees Schadeformulier
    Heeft u deze niet meer in uw bezit, dan kunt u deze hier downloaden.

Op de pagina Verzekeringen vindt u een overzicht van maatschappijen waar wij voor werken. Staat uw verzekeringsmaatschappij er niet bij? Neem dan contact met ons op voor meer informatie.

2. Schadetaxatie
Vervolgens maken we digitale foto’s van de schade aan uw voertuig, die we opnemen in een schaderapport voor de verzekering. In dit rapport worden alle gegevens vastgelegd met betrekking tot het voertuig, beschadigde onderdelen en de te verrichten werkzaamheden.

  • Hebt u een volledig casco- of all riskverzekering? Dan kunnen wij de schade met uw verzekering afhandelen zonder dat u er omkijken naar heeft.

  • Bent u niet verzekerd voor schade aan uw eigen auto? Dan bekijken wij met u de mogelijkheden om uw auto zo voordelig mogelijk maar toch vakkundig te repareren, bijvoorbeeld door te werken met merkverpakte, gebruikte of imitatieonderdelen. We geven u altijd eerlijk advies en garantie op het herstel.

3. Afspraak reparatie
Tenslotte plannen we een afspraak in voor de dag(en) waarop het herstel van uw auto plaatsvindt. Als uw auto niet meer verkeersveilig is, dan laat u de auto staan. Eventueel voorzien wij u van vervangend vervoer, uit ons eigen wagenpark.

 autoHerstel

De werkplaats bestaat uit verschillende afdelingen, die als een team met elkaar samenwerken om de schade snel en goed te herstellen. Benieuwd naar wat er achter de schermen gebeurt?
>>Bekijk de praktijkvoorbeelden.

Kwaliteitscontrole
Tijdens het gehele herstelproces vindt een strenge controle plaats volgens de kwaliteitsnormen van Hiqure.
>>Meer info over Hiqure

sleutel Aflevering

Wij nemen tijdig contact met u op om af te spreken wanneer u de auto kunt komen ophalen. Bij aflevering geven we u eerst uitgebreide uitleg over de reparatie. Vervolgens ontvangt u van ons het FOCWA-garantiebewijs (4 jaar garantie of overname van de originele fabrieksgarantie) en een nieuw Europees Schadeformulier. Uw auto is weer in topconditie, zodat u veilig de weg op kunt!